FILM

Har blivit en hel del film dom senaste dagarna,och en del va riktigt bra!

Jag satt och titta på Rocky Balboa,en film om en föredetta världsmästare i boxning.
Den handlar om Rocky och hans liv efter alla sina stjärnår som boxare,sen blir han erbjuden att få en sista boxnings match mot världens nu bästa boxare,och han kommer längre än vad någon någonsin har kunnat gissa...
se den :)


Sen vare en paus med nyheterna på den filmen,så jag bytte kanal och kollade dom sista 25 min på den här :

POJKEN I RANDIG PYJAMAS

En berättelse som utspelar sig under det andra världskriget. Bruno är en åttaårig son till en officer på ett koncentrationsläger som blir vän med en judisk pojke på det andra sidan stängslet. Och den andra pojken bakom stänglset vet inte om att han är på ett koncentrationsläger,det vet även inte Bruno,och när han får reda på att han och hans familj ska flytta,gräver han sig in till koncentrationslägret och byter kläder,han ska hjälpa hans nyfunne vän att hitta sin pappa,men dom vet inte att han redan är död.
Medans Brunos familj letar förbrilt efter deras son,så förs Bruno och han vän tillsammans med en massa andra till ett rum som dom tror är en dusch.Men det visar sig inte vara en dusch utan ett dödsrum.
Brunos familj ser hans kläder utan för stängslet och springer in i lägret,men innser att dom just mist sin son..
se den absolut. jag såg 25 min av den och jag fatta hela filmen,och grät!


Sen har hag även tittat på nyckeln till frihet,en toppen film!
Och det stora blå. Ganska speciell film,men jag tyckern är helt okej :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0